Ο Φερστάπεν κέρδισε στην Ίμολα την πιο αγχωτική του νίκη της τελευταίας διετίας

Κανείς δεν περίμενε 12 γύρους πριν το τέλος του GP της Εμίλια Ρομάνια ότι ο Μαξ Φερστάπεν, που τότε είχε διαφορά 6 δευτερολέπτων στην κορυφή, θα κέρδιζε την 5η του φετινή σε 7 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 με διαφορά μιάς ανάσας από τον Λάντο Νόρις της McLaren.

Όμως, η McLaren του Άγγλου τότε ζωντάνεψε,

η σκληρή του γόμα πέρασε την ενδιάμεση φάση φθοράς και ο Νόρις ήταν σε θέση να κλείνει τη διαφορά του από τον Ολλανδό με ρυθμό μισού έως ενός δευτερολέπτου στο γύρο. Στον προτελευταίο έριξε τη διαφορά τους κάτω από το δευτερόλεπτο, και μπήκε στη ζώνη DRS του Φερστάπεν - αλλά ο Ολλανδός έμεινε αλάνθαστος στην πίεση, και κατάφερε να παραμένει στην κορυφή μέχρι την καρό σημαία.

Μέχρι τον 52ο γύρο ο Σαρλ Λεκλέρ με τη βαρέως αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 είχε ανεβάσει το ρυθμό του και απειλούσε τον Νόρις για τη 2η θέση, αλλά έπειτα δεν κατάφερε να ανέβει στον ρυθμό που ξαφνικά βρήκε η McLaren κι έτσι περιορίστηκε σε μια σχετικά μοναχική 3η θέση.

Πίσω του, ο Όσκαρ Πιάστρι κέρδισε τη μάχη του undercut απέναντι στον Κάρλος Σάινθ και πήρε την 4η θέση από τον Ισπανό της Scuderia στον τερματισμό, ενώ την εξάδα έκλεισε ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes καθώς ο μέχρι το τέλος 6ος Τζορτζ Ράσελ έκανε δεύτερο πιτ-στοπ για να λάβει φρέσκα ελαστικά και να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Το GP της Ίμολα με μια ματιά

Οι πρώτοι δέκα εκκίνησαν με τη μέση γόμα και ο 11ος Σέρτζιο Πέρεζ με τη σκληρή. Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα στην πρώτη πεντάδα Φερστάπεν-Νόρις-Λεκλέρ-Σάινθ-Πιάστρι. Οι πρωτοπόροι έκαναν ένα πιτ-στοπ, στον 23ο έως 27ο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ο Φερστάπεν ήταν επικεφαλής σε όλο τον αγώνα, με την εξαίρεση λίγων γύρων στο πιτ-στοπ του. Στα πιτς ο Πιάστρι έκανε το undercut και πέρασε τον Σάινθ για την 4η θέση. Ο Φερστάπεν έκανε “περίπατο” μέχρι τον 52ο γύρο με διαφορά ασφαλείας. Ο Νόρις στιυς τελευταίους 12 γύρους έκλεισε τη διαφορά από τον Ολλανδό από τα 6,5 δευτερόλεπτα στα 0,7'', αλλά ο πρωταθλητής άντεξε στην πίεση.

Η εξέλιξη του αγώνα
Η εκκίνηση έμεινε καθαρή από οποιοδήποτε συμβάν, παρότι ο Νόρις πήρε λίγα μέτρα από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός αμύνθηκε στο σικέιν της Ταμπουρέλο και μέσα σε δύο γύρους είχε βγει από το DRS της McLaren, ανοίγοντας διαφορά άνω του δευτερολέπτου. Πίσω τους ακολούθησαν σε παράταξη οι Λεκλέρ-Σάινθ-Πιάστρι.

Μέχρι τον 22ο γύρο ο Ολλανδός είχε ανοίξει τη διαφορά του στα 6,5 δευτερόλεπτα, και έναν γύρο αργότερα ξεκίνησε ο πρώτος και μοναδικός γύρος των πιτ-στοπς των πρωτοπόρων. Την αρχή έκανε ο Νόρις και ο Πιάστρι με τις δύο McLaren, ακολούθησε τρεις γύρους μετά τον Νόρις ο Φερστάπεν, και μέχρι τον 26ο και 27ο γύρο είχαν μπει και οι Λεκλέρ και Σάινθ.

Στην έξοδο των πιτς ο Φερστάπεν επέστρεψε 4,5'' μπροστά από τον Φερστάπεν, ενώ η είσοδος του Σάινθ μετά από όλους για τη σκληρή γόμα επέτρεψε στον Πιάστρι να του κάνει το undercut, έχοντας μπει τρεις γύρους νωρίτερα - και έχοντας κινηθεί ταχύτερα με τα φρέσκα ελαστικά. Έτσι ο Αυστραλός ανέβηκε στην 4η θέση.

Έχοντας κάνει τη στάση του δύο γύρους νωρίτερα από τον Λεκλέρ, αρχικά ο Νόρις απομακρύνθηκε από τον Μονεγάσκο. Αλλά ο 25χρονος οδηγός της Ferrari σύντομα ήταν σε θέση να πιέσει τα ελαστικά του και να ανεβάσει τον ρυθμό του, με αποτέλεσμα στον 43ο γύρο να μπει στο DRS του Νόρις, σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου από τη McLaren.

Όμως, μια έξοδος του Λεκλέρ στο σικέιν Variante Alta ανέβασε τη διαφορά ξανά στα 2'', ενώ την ίδια στιγμή πλέον ο Νόρις διαπίστωνε ότι η σκληρή του γόμα επανερχόταν στη ζωή. Δεν συνέβαινε το ίδιο και με τα ελαστικά του Φερστάπεν, κι έτσι ο Άγγλος ήταν πλέον σε θέση να κινείται αρκετά ταχύτερα από τον Ολλανδό.

Με 12 γύρους να απομένουν, πλέον ξαφνικά ένας ανιαρός αγώνας απέκτησε και πάλι συγκλονιστικό ενδιαφέρον - καθώς ο Νόρις πολύ σύντομα έφτασε στο 1,6'' από τον Φερστάπεν. Πιέζοντας και οι δύο στο απόλυτο όριο, η διαφορά παρέμεινε για αρκετούς γύρους σε αυτό το επίπεδο, αλλά δύο γύρους πριν από το τέλος έπεσε κάτω από το δευτερόλεπτο.

Αυτό σήμαινε ότι ο Νόρις είχε DRS για τη μάχη με τον Φερστάπεν. Παρόλα αυτά, ο πρωταθλητής δεν έκανε το παραμικρό λάθος στην πίεση, προσάρμοσε τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας και εντέλει έμεινε μπροστά -χωρίς να απειληθεί ποτέ με μια κίνηση του Νόρις- με απόσταση 7 δεκάτων του δευτερολέπτου στον τερματισμό.

Ο Λεκλέρ τερμάτισε 7,1'' πιο πίσω, αλλά και 6,2'' μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι που έμεινε να αναρωτιέται τι θα γινόταν αν δεν είχε δεχθεί χθες την ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση και είχε ξεκινήσει το σημερινό αγώνα από τη δεύτερη θέση.

Ο Λιούις Χάμιλτον έδωσε μια μάχη με τις Haas, RB και Aston σε όλο τον αγώνα και τελικά κέρδισε την 6η θέση, στην οποία ανέβηκε όταν ο ομόλογός του στη Mercedes Τζορτζ Ράσελ μπήκε για δεύτερο πιτ-στοπ, προκειμένου να λάβει φρέσκα ελαστικά για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο.

Ο Πέρεζ, ο μοναδικός από τους πρωταγωνιστές που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, μπήκε φυσικά πιο αργά από όλους για το πιτ-στοπ του. Με τη φρέσκια μέση γόμα, όταν όλοι οι άλλοι είχαν φθαρμέν η σκληρή, έκανε τρεις προσπεράσεις και ανέβηκε στην 8η θέση, αλλά η στρατηγική του δεν του επέτρεψε να απειλήσει τις Mercedes.

Μετά από μάχη σε όλο τον αγώνα ο Γιούκι Τσουνόντα πήρε το βαθμό της 10ης θέσης, πίσω από τον Λανς Στρολ που πήρε δύο βαθμούς στο 150ό GP της καριέρας του. Ο Φερνάντο Αλόνσο, με την έτερη Aston, είχε ένα απελπιστικά κακό τριήμερο, με άπειρα προβλήματα που τον ανάγκασαν σήμερα να εκκινήσει από τα πιτς, και χωρίς καμία ελπίδα να μπει στη δεκάδα.

Η Formula 1 θα συνεχιστεί το αμέσως επόμενο τριήμερο, στις 24-26 Μαΐου, με το GP του Μονακό – τον 8ο από τους 24 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος.

Keywords
Τυχαία Θέματα