Ο χρυσός κανόνας του ενός λεπτού -Με αυτόν τον τρόπο θα κρατήσεις τον κινητήρα σου για μια ζωή
Οι σύγχρονοι κινητήρες απαιτούν μόλις 60 δευτερόλεπτα μόλις τους θέσουμε σε λειτουργία, ώστε να μπορέσουν να κρατηθούν στη "ζωή" περισσότερα χρόνια.
Η επικράτηση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και diesel έχει αλλάξει τα δεδομένα όχι μόνον στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στην καθημερινότητα των οδηγών, οι οποίοι οφείλουν να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα και να υιοθετήσουν νέες συνήθειες ώστε να αποκομίσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη
Ένας εύκολος και απλός τρόπος ώστε να επεκτείνουμε τη ζωή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και να μειώσουμε την πιθανότητα μιας βλάβης είναι να ακολουθήσουμε τον περίφημο χρυσό κανόνα του ενός λεπτού.
Ο κανόνας αυτός επιβάλλει στον οδηγό να δείξει την απαραίτητη υπομονή στο ξεκίνημα μιας διαδρομής και στο τέλος αυτής, προστατεύοντας κατά αυτόν τον τρόπο στη μονάδα υπερσυμπίεσης των καυσαερίων.
Το γνωστό σε όλους turbo και ειδικότερα η «φτερωτή» απαιτεί λίπανση ώστε να μην φθαρεί, κοινώς λάδι, η κυκλοφορία του οποίου ξεκινά από τη στιγμή που θα θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα.
Περιμένοντας, λοιπόν, όχι περισσότερο από 60 δευτερόλεπτα επί της ουσίας δίνουμε την ευκαιρία στα επιμέρους τμήματα του συστήματος υπερτροφοδότησης να λιπανθούν και να λειτουργήσουν χωρίς καταπονήσεις.
Διατηρώντας τον κινητήρα για ένα λεπτό στο ρελαντί και αποφεύγοντας στη συνέχεια τις βίαιες επιταχύνσεις έχουμε επιτύχει τον σκοπό μας, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα πρόωρης φθοράς του turbo.
Αντίστοιχη φροντίδα, ωστόσο, απαιτεί η μονάδα υπερτροφοδότησης και στο τέλος μιας διαδρομής. Ο λόγος στην προκειμένη περίπτωση είναι διαφορετικός, καθώς εδώ δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε την ανάγκη λίπανσης αλλά τις εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσει στο εσωτερικό του ένας υπερσυμπιεστής.
Στην περίπτωση, λοιπόν, σβήσουμε έναν κινητήρα αμέσως μετά το τέλος μιας διαδρομής και δη απαιτητικής, ο υπερσυμπιεστής δεν προλαβαίνει να «κρυώσει» και να αποβάλλει τη λιπαντική ουσίας με αποτέλεσμα αυτή να «καίγεται» και να επικάθεται στις επιφάνειές του.
Μακροχρόνια αυτό μπορεί να οδηγήσει στη μείωση της αποδοτικότητας της συγκεκριμένης μονάδας και σε μια βλάβη, πιθανότατα μη αναστρέψιμη, η οποία θα επιβάλλει την αντικατάστασή της.
Διαβάστε επίσης:
Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Προβληματισμός στη Ford για τα SDVs
- TractioN 2016 | Honda CRF1000L Africa Twin
- Η BYD κάνει το ντεμπούτο της επίσημα στην ελληνική αγορά
- Κόσμος πάει ακόμα εκεί που σκοτώθηκε ο James Dean το 1955
- Αυτά είναι όλα τα pick-up που πωλούνται στην Ελλάδα
- Διέρρευσαν νέες πληροφορίες για το νέο Model 3 Performance
- Ο χρυσός κανόνας του ενός λεπτού -Με αυτόν τον τρόπο θα κρατήσεις τον κινητήρα σου για μια ζωή
- Hyundai Ioniq 6 (77kWh) 325PS AWD - Δοκιμάζουμε τη φουτουριστική EV λιμουζίνα
- Jeep: Γιατί επιμένει στα SUV την ώρα που πολλοί ζητούν στροφή σε μικρά αυτοκίνητα
- Τραγωδία σε αγώνα Ράλλυ στην Ουγγαρία – 4 νεκροί ...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Car & Motor
- Τελευταία Νέα Car & Motor
- Ο χρυσός κανόνας του ενός λεπτού -Με αυτόν τον τρόπο θα κρατήσεις τον κινητήρα σου για μια ζωή
- Αυτά είναι τα νέα εντυπωσιακά χρώματα για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος
- Αυτά είναι όλα τα pick-up που πωλούνται στην Ελλάδα
- Μια κλεμμένη Ferrari F40 βρέθηκε μετά από 24 χρόνια -Ποιος ήταν ο διάσημος ιδιοκτήτης της
- Formula 1: Στο μηδέν ο Verstappen και χαμός στη βαθμολογία
- Ποιο χρώμα αυτοκινήτου θα απαγορευτεί στην Ευρώπη
- Ένα roadster από τη Lancia; Όλα τα σχέδια των Ιταλών
- Το Touring Arese RH95 Vento D’Oro είναι μια Ferrari από… χρυσό
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Jeep: Γιατί επιμένει στα SUV την ώρα που πολλοί ζητούν στροφή σε μικρά αυτοκίνητα
- Τραγωδία σε αγώνα Ράλλυ στην Ουγγαρία – 4 νεκροί ...
- Η BYD κάνει το ντεμπούτο της επίσημα στην ελληνική αγορά
- Συνεχίζεται το σερί της Hyundai στα iF Design Awards
- ΤΕΟΚΑΡ – Βόλος: 48 χρόνια από το θαύμα του Βόλου!
- Hyundai Ioniq 6 (77kWh) 325PS AWD - Δοκιμάζουμε τη φουτουριστική EV λιμουζίνα
- Διέρρευσαν νέες πληροφορίες για το νέο Model 3 Performance
- Προβληματισμός στη Ford για τα SDVs
- TractioN 2016 | Honda CRF1000L Africa Twin