Ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία: Οι 3 παρατηρήσεις του καθηγητή Ιωάννη Μάζη
Γράφει ο
Ιωάννης Θ. Μάζης
Καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής Θεωρίας, ΕΚΠΑ*
Παρατήρησις Α: Η εικόνα των στρατιωτικών αποστολών της Ελλάδος κατά το διάστημα 1950 έως το 2014 έχει ως κατωτέρω εις τον συνημμένον Πίνακα 1. Παρατηρούμε ότι ουδεμία εξ αυτών είχε λάβει επιπλέον κοινοβουλευτικήν έγκρισιν.
Παρατήρησις Β: Επίσης παρατηρούμε ότι οι δύο εξ αυτών α) η “Active Endeavour”/2003/ΝΑΤΟ και β) η “UNIFIL”/2006/ΟΗΕ, συνεχίζονται μέχρι σήμερον υπό όλας τας κυβερνήσεις -από το 2003 μέχρι σήμερον- άρα και αυτές της σημερινής μείζωνος αντιπολιτεύσεως.
Παρατήρησις Γ:Η ανακοίνωσις του γαλλικού ΥΠΕΘΑ σχετικά με την μή συμπερίληψιν της ΑΟΖ εις την προστατευομένην Επικράτειαν από την «ρήτρα αμυντικής/στρατιωτικής συνδρομής» του άρθρου 2 της Συμφωνίας είναι αντικειμενική και νομικώς ευσταθής. Ο όρος «επικράτεια» δηλοί «κυριαρχίαν» του Κράτους επί της συγκεκριμένης υγράς ή ξηράς ζώνης και η ΑΟΖ δεν υπόκειται εις την «κυριαρχίαν» της Ελλάδος αλλά αυτή ασκεί «κυριαρχικά δικαιώματα» (γνωστά άλλωστε) επ’ αυτής, όπως και επί της Υφαλοκρηπίδος της. Εάν όμως: 1ον) τουρκικόν ερευνητικόν σκάφος επιχειρήσει να διεξαγάγει παρανόμως (άνευ ελληνικής αδείας) έρευναν επί του βυθού της υφαλοκρηπίδος ή κατά μήκος και πλάτος της υγράς στήλης αυτής ή να τοποθετήσει ανεμογεννήτριες εις την επιφάνειαν των διεθνών υδάτων αυτής εκμεταλλευόμενον τους υπεράνω της επιφανείας της ελληνικής ΑΟΖ πνέοντας ανέμους και τα πολεμικά πλοία συνοδείας του επιχειρήσουν να πλήξουν ελληνικόν πολεμικόν «σκάφος σημαίας» το οποίο θα προσπαθήσει να τα απομακρύνει, προστατεύον τα «ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα της ΑΟΖ του», τότε πλήττουν «ελληνικήν κυριαρχίαν» ( δηλαδή, το «σκάφος σημαίας»), το οποίον και αποτελεί επέκτασιν της «εθνικής κυριαρχίας» νομίμως υπερασπίζων τα, νομικώς ισχυρά και ισχύοντα κατά την UNCLOS III/1982, κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδος. Εις την περίπτωσιν αυτήν, η Τουρκία αποτελεί καταφανώς την αναφερομένην ως «τρίτην χώραν» του άρθρου 2 της οποίας η δραστηριότης των πολεμικών σκαφών πλήττει «ελληνικήν εθνικήν κυριαρχίαν» και συνεπώς ενεργοποιεί εναντίον της, εάν ζητηθεί πάντως από την Αθήνα, το άρθρον 2 της Συμφωνίας.
Γ.1. Πού δύναται να συμβεί το ανωτέρω, νομικώς ισχυρόν δια τα ελληνικά δίκαια, επεισόδιον; Μα σαφώς εκεί όπου η Ελλάς έχει οριοθετήσει ΑΟΖ, δηλαδή στο Τμήμα 26ου-28ου μεσημβρινού με την μερική οριοθέτηση Ελλάδος-Αιγύπτου. Εξαιρώ ευλόγως, ως ελάχιστα πιθανήν δια τοιούτου είδους επεισόδιον -προς στιγμήν- την οριοθετημένην περιοχήν των «θαλασσίων ζωνών Ελλάδος-Ιταλίας.
Γ.2. Δύναται η Ελλάς να ενεργοποιήσει αναλόγως το άρθον 2 εις το Αιγαίον; Ναί, διότι: α) δύναται να επικαλεστεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα εις την Υφαλοκρηπίδαν του Αιγαίου η οποία ισχύει ipso facto et ab initio και το μόνον ζήτημα που απασχολεί τα δύο παράκτια κράτη είναι η προς ανατολάς (δια την Ελλάδα) οριοθέτησίς της με την Τουρκία δια της νομικής οδού (Δικαστήριον του Αμβούργου και ουχί της Χάγης). Συνεπώς, ισχυούσης της UNCLOS III/1982 (και ως εθιμικόν δίκαιον δια την Τουρκία) δυτικώς των Νήσων και νησίδων του Ανατολικού, Βορειο-ανατολικού και Νοτιο-ανατολικού Αιγαίου (εκβολές Έβρου έως Σύμπλεγμα Καστελλορίζου και δη της Νήσου Στρογγύλης) η Υφαλοκρηπίς είναι ήδη ελληνική και η Ελλάς δύναται να προστατεύσει εκεί τα «κυριαρχικά της δικαιώματα» δια πολεμικών «πλοίων σημαίας».
β) Δύναται επίσης και πρωτίστως, να ενισχύσει το δικαίωμα αυτό επί της υφαλοκρηπίδος της, καθιστώσα το 70% περίπου, της Υφαλοκρηπίδος του Αιγαίου «Ελληνική Επικράτεια» και συνεπώς και «κυριαρχία» δια της επεκτάσεως της υφισταμένης μέχρι σήμερον Αιγιαλίτιδος Ζώνης των έξι μιλλίων εις τα 12! Τότε, δεν τίθεται ουδέν ζήτημα ερμηνείας περί «Επικρατείας» και συνεπώς ουδέν ζήτημα αμφισημίας περί δυνατότητος ενεργοποιήσεως του άρθρου 2 της Ελληνογαλλικής Συμφωνίας.
γ) Δεν τίθεται επίσης και ζήτημα «ελληνικού παραδόξου», της διαφοράς δηλαδή μεταξύ αιγιαλίτιδος ζώνης και εθνικού εναερίου χώρου (ΕΕΧ).Τουναντίον, έχομε και το περιθώρειον να διαπραγματευθώμεν, επιδεικνύοντες και «καλήν θέλησιν» τα επιπλέον 2νμ της διαφοράς από τα 10νμ του ΕΕΧ από την Αιγιαλίτιδα Ζώνη των 12νμ. κατά την κατεύθυνσιν που εμείς επιθυμώμεν και ουχί προς την κατεύθησιν που οι καταναγκασμοί εξ Αγκύρας επιθυμούν να μας επιβάλλουν.
δ) Αμέσως μετά, να προβεί η Αθήνα εις την απολύτως νόμιμον μονομερώς ασκουμένη ενέργεια της «ανακηρύξεως/declaration» της ΑΟΖ της -συμφώνως προς τον Χάρτην της Σεβίλλης, ή ακόμη και τον ακριβέστερον εκείνον που εχαράχθη από τον γράφοντα και τον Συνάδελφο Επίκουρο Καθηγητή Χαρτογραφίας κο Γ. Α. Σγούρο- και να αποστείλει τας συντεταγμένας του εις το αρμόδιον γραφείον Θαλασσών και Ωκεανών του ΟΗΕ εις απάντησιν, οφειλομένην κατά νόμον, της αντιστοίχου τουρκικής επιστολής του κου Σινιρλίογλου ή και συμπληρωματικώς προς την ακολουθήσασα αυτήν της κας Θεοφίλη. Κατά τον τρόπον αυτόν, και τις συντόνους διπλωματικάς ενεργείας Αθηνών, Γαλλικής Προεδρίας (από 1ης Ιανουαρίου 2022), και Λευκωσίας να οδηγήσει την Τουρκίαν εις την οδόν του Δικαστηρίου του Αμβούργου και ουχί της Χάγης.(βλ. σχετ. Ι. Μάζης, Μεσογείου Παλίμψηστον. Από τον Νταβούτογλου εις τον Ερντογάν, εκδ. ΛΕΙΜΩΝ, Αθήναι 2021)
Γ.2. Η Ελλάς είναι συνταγματικώς και από πλευράς Διεθνούς Δικαίου, Εγγυήτρια Δύναμις δια την Κυπριακήν Δημοκρατίαν και βάσει της συνθήκης εγγυήσεως αυτής (Παράρτημα Ι, Άρθρον 181: Συνθήκη Εγγυήσεως, του Κυπριακού Συντάγματος, Κυβερνητικόν Τυπογραφείον Κύπρου, 1960, σσ.: 93-94). «Εν περιπτώσει παραβιάσεως των διατάξεων της παρούσης συνθήκης, η Ελλάς, η Τουρκία και το Ηνωμένον Βασίλειον αναλαμβάνουσι την υποχρέωσιν όπως διαβουλεύωνται μετ’ αλλήλων όσον αφορά τας παραστάσεις ή τα μέτρα τα αναγκαία δια την διασφάλησιν της τηρήσεως των εν λόγω διατάξεων. Εφ’ όσον η κοινή ή συντονισμένη ενέργεια δεν ήθελεν αποδειχθή δυνατή, εκάστη των τριών εγγυητριών δυνάμεων επιφυλάσσε εαυτή το δικαίωμα όπως ενεργήση με μόνον σκοπόν την επαναφοράν της δια της παρούσης συνθήκης δημιουργηθείσης καταστάσεως». Κατόπιν της τουρκικής Εισβολής και συνεχιζομένης Κατοχής, των ομών παραβιάσεων της νομίμως οριοθετηθείσης ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία και την τελευταία βάρβαρον διείσδυσιν των τουρκικών δυνάμεων εις το Βαρώσι δεν νομίζω να θεωρεί κανείς ότι δεν «παραβιάζονται οι διατάξεις της παρούσης συνθήκης»! Αυτό το γεγονός όπως και η ενεργοποίηση, της νομικώς ισχυούσης εισέτι Συμφωνίας του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου της Εγγυητρίας Δυνάμεως Ελλάδος με την Κύπρο και την άρτι υπογραφείσα Ελληνογαλλική Στρατηγική Συμφωνία Συνεργασίας, νομίζω ότι ενθαρρύνει την Αθήνα και την Λευκωσία να προχωρήσουν σε προσφορά μονίμων αεροναυτικών βάσεων εις την Γαλλία επί του ελευθέρου κυπριακού εδάφους όπως έχω και προηγουμένως εξηγήσει και περιγράψει, σε σχολαστικώς τεκμηριωμένο άρθρο μου στην Εφημερίδα «Κυριακάτικη Δημοκρατία» (8/08/2121).
Πίναξ 1: Στρατιωτικές Αποστολές της Ελλάδος στο Εξωτερικό
Στρατιωτική Αποστολή
Χρονική Περίοδος
Κυβέρνηση
Εντολέας
Κοινοβουλευτική Έγκριση
1) “EUTM” (Μάλι)
2021-
Ν.Δ.
Ε.Ε.
Όχι
2) “SNMCMG-2 (Standing NΑΤΟ Mine Countermeasures Group 2)”
(Αντιναρκική υποστήριξη στη Μεσόγειο)
1999-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
ΝΑΤΟ
Όχι
3) “Standing NATO Maritime Group (SNMG-2)” (Ναυτική Δύναμη Μεσογείου)
1992-
Ν.Δ.
ΝΑΤΟ
Όχι
4) “Σύνδεσμος” (Βελιγράδι – Επιχειρήσεις Υποστήριξης)
–
–
NATO
Όχι
5) “Enduring Freedom” (Πολυεθνική Ναυτική Δύναμη με περιοχή ευθύνης την Ερυθρά Θάλασσα, την Αραβική Θάλασσα, τον Περσικό Κόλπο και τον Ινδικό Ωκεανό
2002-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Η.Π.Α. και Σύμμαχοι (διακρατικό επίπεδο)
Όχι
6) “Resolute Support Mission” (Ανοικοδόμηση και ανασυγκρότηση Αφγανιστάν)
2002-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
(έγκριση από ΚΥ.Σ.Ε.Α. – απόφαση υπ. αρ. 3/2002)
7) “NHQ – SKOPJE” (Υποστήριξη στους Παρατηρητές Διεθνών Οργανισμών)
2002-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
ΝΑΤΟ
Όχι
8) “Joint Enterprise” (Κόσοβο)
1999-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
9) “Αλθαία” (Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
2004-2007
Ν.Δ.
Ε.Ε.
(ως εντολοδόχος του Ο.Η.Ε.)
Όχι
10) “Active Endeavour” (συνοδεία Συμμαχικής Εμπορικής Ναυτιλίας στη Μεσόγειο)
2003-
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Συνέχεια με τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις
ΝΑΤΟ (επίκληση άρθρου 5 μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001)
Όχι
11) “UNIFIL” (ναυτική δύναμη για την απαγόρευση επανεξοπλισμού Χεζμπολάχ – Λίβανος)
2006-
Ν.Δ.
Συνέχεια με τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις
Ο.Η.Ε.
Όχι
12) “Atalanta” (ναυτική επιχείρηση στο Κέρας της Αφρικής για την καταπολέμηση της πειρατείας)
2008-2010
2011 (3 μήνες)
2012 (2 μήνες)
2014 (3 μήνες)
Ν.Δ.
Ε.Ε.
Όχι
13) “MINURSO” (Εποπτεία εκεχειρίας, Δυτική Σαχάρα)
1991-2011
Ν.Δ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
14) Εκστρατευτικό Σώμα Ελλάδος (Κορέα)
1950-1958
Κυβέρνηση Νικολάου Πλαστήρα (πολιτική απόφαση) Κυβέρνηση Σοφοκλή Βενιζέλου (αποστολή στρατευμάτων)
Ο.Η.Ε.
Όχι
15) “UNIMOK” – Κονγκό (Πολεμική Αεροπορία για τη μεταφορά των ομογενών από τις επαναστατημένες περιοχές σε άλλες ασφαλείς)
1961
Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή
Ο.Η.Ε.
Όχι
16) Επιχείρηση «Νέαρχος» (νηοψίες και έλεγχος φορτίων, Κουβέιτ)
1990-1991
Ν.Δ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
(έγκριση από ΚΥ.Σ.Ε.Α.)
17) “UNICOM”
(Αποστολή Παρατηρητών, Κουβέιτ)
1991-2003
Ν.Δ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
18) “UNGCI” (Προστασία σε ανθρωπιστικές οργανώσεις, Βόρειο Ιράκ)
1991-2003
Ν.Δ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
19) “UNITAF” (διασφάλιση ανθρωπιστικής βοήθειας, Σομαλία)
1993-1994
Ν.Δ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
20) “EUMM” (παρατηρητές για την εφαρμογή της εκεχειρίας στην Αμπχαζία, Γεωργία)
2008-2011
Ν.Δ.
Ε.Ε.
Όχι
21) “EUMM” (παρατηρητές για την εφαρμογή των συμφωνιών κατάπαυσης του πυρός, Σκόπια)
1991-2007
Ν.Δ.
Ε.Ε.
Όχι
22) Ευρωπαϊκή Εκλογική Ομάδα (ομαλή δημοκρατική μετάβαση, Νότιος Αφρική)
1994
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ε.Ε.
Όχι
23) Παρατηρητές Εκλογών (Αιθιοπία)
1994
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ε.Ε.
Όχι
24) Προετοιμασία και Παρακολούθηση Εκλογών (Παλαιστίνη)
1995-1996
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ε.Ε.
Όχι
25) Επιχείρηση «Κοσμάς» (Απεγκλωβισμός Αλλοδαπών, Αλβανία)
1997
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ελλάδα (ουδεμία εντολή)
Όχι
26) Ειρηνευτική Επιχείρηση «Άρτεμις» (Κονγκό)
2003
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
27) “IFOR-SFOR” (Εφαρμογή εμπάργκο όπλων, Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
1995-2004
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
28) “EUFOR” (Προσφυγική Κρίση, Τσαντ)
2007
Ν.Δ.
Ε.Ε. (ως εντολοδόχος του Ο.Η.Ε.)
Όχι
(έγκριση από ΚΥ.Σ.Ε.Α.)
29) “UNMEE” (Ειρηνευτική Αποστολή επί των συνόρων Αιθιοπίας-Ερυθραίας)
2001-2008
ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο.Η.Ε.
Όχι
Πίναξ 2: Δεσμευόμενες Δυνάμεις ανά Στρατιωτική Αποστολή»
Στρατιωτική Αποστολή
Δυνάμεις
1) EUTM (Μάλι)
Τακτική Διοίκηση Συμβούλων στο Επιτελείο MHQ BAMAKO
2) SNMCMG-2 (Standing NΑΤΟ Mine Countermeasures Group 2) (Αντιναρκική υποστήριξη στη Μεσόγειο)
1 ναρκοθηρευτικό
1 σκάφος υποστήριξης
3) Standing NATO Maritime Group (SNMG-2) (Ναυτική Δύναμη Μεσογείου)
1 Α/Φ ΑΣΕΠΕ σε ρόλο έρευνας – επιτήρησης
1 Ε/Π Super Puma
1 ΤΠΚ
2 Ναυτ. Μονάδες (Κ/Φ ή Ν/ΘΗ)
3 Κ/Φ και 6 ΠΠ υπό εθνικό έλεγχο για συναφή υποστήριξη
4) Σύνδεσμος (Βελιγράδι – Επιχειρήσεις Υποστήριξης)
MLO/BELGRADE (πλαίσιο BJOA)
5) Enduring Freedom (Πολυεθνική Ναυτική Δύναμη με περιοχή ευθύνης την Ερυθρά Θάλασσα, την Αραβική Θάλασσα, τον Περσικό Κόλπο και τον Ινδικό Ωκεανό
1 Φρεγάτα τύπου MEKO ή «S», με οργανικό ελικόπτερο (Ε/Π) S-70B6 ή AB-212 αντίστοιχα, ενώ επί του πολεμικού σκάφους επιβαίνει αριθμός βατραχανθρώπων που ανήκουν στην Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ)
Ο Ναύσταθμος ΣΟΥΔΑΣ, έχει ενεργοποιηθεί ως Προκεχωρημένη Βάση Υποστηρίξεως (FORWARD LOGISTIC SITE – FLS), με αυξημένα μέτρα Α/Α προστασίας
Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών με πλήρη νοσοκομειακή περίθαλψη, όταν απαιτηθεί
6) Resolute Support Mission (Ανοικοδόμηση και ανασυγκρότηση Αφγανιστάν)
Ελληνικός Λόχος Μηχανικού Ειρηνευτικών Αποστολών (ΕΛΜΧΕΑ)
Τμήματα υποστήριξης και ασφαλείας
Δυο αεροσκάφη C-130, για εκτέλεση αερομεταφορών (στο Καράτσι του Πακιστάν)
Τμήμα για υποστήριξη της Επιχείρησης (National Support Element – NSE) στο Καράτσι
Μικρός αριθμός επιτελών – συνδέσμων Αξιωματικών, στα διάφορα επιτελεία της ISAF
Η συνολική δύναμη της Ελληνικής αποστολής ανέρχετο στους 175 άνδρες
7) NHQ – SKOPJE (Υποστήριξη στους Παρατηρητές Διεθνών Οργανισμών)
Στρατηγείο (συμμετοχή επιτελών)
8) Joint Enterprise (Κόσοβο)
Αρχική συμμετοχή σε επίπεδο Ταξιαρχίας
Δύο (2) Μ/Κ ΤΠ στην MNB(N) υπό Γαλλική Διοίκηση με έδρα τη Μητρόβιτσα και στη MNB(E) υπό Αμερικανική Διοίκηση με έδρα το Ουρόσεβατς, συνολικής δυνάμεως 700 ανδρών περίπου με διοίκηση επιπέδου Συντάγματος και Εθνικού Στοιχείου Υποστήριξης
Μία Ομάδα Ε/Π αποτελούμενη από πέντε (5) Ε/Π, με έδρα το Α/Δ Στεφανοβικίου – Βόλου στην Ελλάδα, υπό ετοιμότητα, για εκτέλεση αποστολών MEDEVAC και υποστήριξης της UNMIK, όταν απαιτηθεί.
Ένα (1) Α/Φ C-130 επί δρομολογίου Ελευσίνα – Σκόπια – Σεράγεβο -Ελευσίνα. Επάνδρωση του Α/Δ Πρίστινα με προσωπικό και διάθεση ενός οχήματος
Λόχος Ελέγχου Κυκλοφορίας μέχρι αρχές Ιουνίου του 2003
9) Αλθαία (Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
Επιτελείο BH OPS/JOC Σεράγεβο, 3 Επιτελείς ΣΞ
Ομάδα HUMINT, 4 Επιτελείς ΣΞ
Επιτελείο EUS OHQ (SHAPE), 2 Επιτελείς ΠΑ
10) Active Endeavour (συνοδεία Συμμαχικής Εμπορικής Ναυτιλίας στη Μεσόγειο)
Πυραυλάκατος ή Κανονιοφόρος σε 8ωρη ετοιμότητα στο Ναύσταθμο
Φρεγάτα και Υποβρύχιο εν πλω ανά περιόδους
11) UNIFIL (ναυτική δύναμη για την απαγόρευση επανεξοπλισμού Χεζμπολάχ – Λίβανος)
Αρχικά: 1 Φρεγάτα και 1 Πυραυλάκατος
Εν συνεχεία: 1 ΤΠΚ ή 1 Κανονιοφόρος
12) Atalanta (ναυτική επιχείρηση στο Κέρας της Αφρικής για την καταπολέμηση της πειρατείας)
1 Φρεγάτα
13) MINURSO (Εποπτεία εκεχειρίας, Δυτική Σαχάρα)
1 Αξιωματικός (ΣΞ)
14) Εκστρατευτικό Σώμα Ελλάδος (Κορέα)
Αρχικά: 851 άνδρες και 63 οχήματα
Εν συνεχεία, έφθασε τους 2.163 άνδρες
13ο Σμήνος Μεταφορών με 9 μεταγωγικά Α/Φ C-47D Dakota/Skytrain
15) UNIMOK – Κονγκό (Πολεμική Αεροπορία για τη μεταφορά των ομογενών από τις επαναστατημένες περιοχές σε άλλες ασφαλείς)
Αεροπορικό Απόσπασμα αποτελούμενο από 21 Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς
16) Επιχείρηση «Νέαρχος» (νηοψίες και έλεγχος φορτίων, Κουβέιτ)
1 Φρεγάτα
17) UNICOM (Αποστολή Παρατηρητών, Κουβέιτ)
4 στελέχη
18) UNGCI (Προστασία σε ανθρωπιστικές οργανώσεις, Βόρειο Ιράκ)
5 στελέχη (ΣΞ)
1 στέλεχος (ΠΝ)
1 στέλεχος (ΠΑ)
19) UNITAF (διασφάλιση ανθρωπιστικής βοήθειας, Σομαλία)
Λόχος δύναμης 19 Αξιωματικών, 7 Μονίμων Υπαξιωματικών και 80 ΕΠΥ, με την επωνυμία Ελληνικό Απόσπασμα Σομαλία (ΕΛΛΑΣΟΜ) και από τους τρεις Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων (64 ΣΞ, 21 ΠΝ και 21 ΠΑ)
20) EUMM (παρατηρητές για την εφαρμογή της εκεχειρίας στην Αμπχαζία, Γεωργία)
12 στελέχη (6 από ΓΕΣ, 4 από ΓΕΝ, 2 από ΓΕΑ)
21) EUMM (παρατηρητές για την εφαρμογή των συμφωνιών κατάπαυσης του πυρός, Σκόπια)
9 Αξιωματικοί (ΣΞ)
22) Ευρωπαϊκή Εκλογική Ομάδα (ομαλή δημοκρατική μετάβαση, Νότιος Αφρική)
16 Αξιωματικοί
23) Παρατηρητές Εκλογών (Αιθιοπία)
3 Αξιωματικοί
24) Προετοιμασία και Παρακολούθηση Εκλογών (Παλαιστίνη)
Αρχικά: 4 στελέχη
Εν συνεχεία: 2 στελέχη
25) Επιχείρηση «Κοσμάς» (Απεγκλωβισμός Αλλοδαπών, Αλβανία)
Διατέθηκαν η Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ, η ΤΠΚ ΚΑΒΑΛΟΥΔΗΣ, το Ν/Α ΚΛΕΙΩ, η Τ/Α ΛΑΙΛΑΨ και διμοιρία ανδρών της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών
26) Ειρηνευτική Επιχείρηση «Άρτεμις» (Κονγκό)
2 Αξιωματικοί με καθήκοντα επιτελών στο Παρίσι
1 C-130
27) IFOR-SFOR (Εφαρμογή εμπάργκο όπλων, Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
1 Ειδικός Λόχος Μεταφορών, δύναμης 250 ανδρών με 117 οχήματα, που εντάχθηκε στο Βελγικό Τάγμα Μεταφορών με έδρα το VISOKO, που ονομάστηκε Ελληνική Δύναμη Βοσνίας (ΕΛΔΥΒ)
1 Φρεγάτα και 2 Ναρκαλιευτικά, για τις ανάγκες της επιχείρησης SHARP GUARD
2 Α/Φ C-130 και 17 άνδρες ως προσωπικό υποστήριξης, με έδρα το RIMINI ΙΤΑΛΙΑΣ, για τις ανάγκες μεταφορών προσωπικού και υλικών των IFOR – SFOR
15 Αξιωματικοί για ενίσχυση των Στρατηγείων
28) EUFOR (Προσφυγική Κρίση, Τσαντ)
1 C-130
3 Επιτελείς στο Παρίσι
1 Επιτελής στο Στρατηγείο Δυνάμεων στο Τσαντ
29) UNMEE (Ειρηνευτική Αποστολή επί των συνόρων Αιθιοπίας-Ερυθραίας)
2 στελέχη του ΠΝ
1 στέλεχος της ΠΑ
*ΕΦΗΜΕΡΙΣ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»
Όλες οι ειδήσεις
Ο Έλληνας ΥΕΘΑ είναι ικανοποιημένος με μια «μικρή διακριτή μείωση των τουρκικών υπερπτήσεων»! Τι δήλωσε
Η «επόμενη μέρα» της Τουρκίας μήπως μας κάνει να «ανάψουμε κεράκι» υπέρ «υγείας Ερντογάν»;
Ελλάδα-Τουρκία στο «παιχνίδι» της αεροπορικής υπεροχής! Ο Αντιπτέραρχος Ευ.Γεωργούσης αναλύει
«Διακλαδικότητα: Θεωρία, πράξη ή τελικά απλά προβολή»; Αντιπτέραρχος Παν. Δημητριάδης
Ερντογάν: Όρισε τον Οκτάι «κυβερνήτη» στο ψευδοκράτος
«Τελικά ποιοι είναι οι 283 Έλληνες των Pandora Papers»; Ο Κων.Φράγκος ρωτά στους Διαξιφισμούς
The post Ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία: Οι 3 παρατηρήσεις του καθηγητή Ιωάννη Μάζη appeared first on Militaire.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Αιχμηρός Αρκάς για τον διαχωρισμό σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους
- Τέλη κυκλοφορίας 2022: Ίδια ποσά, σημαντική αλλαγή φέτος στον τρόπο πληρωμής
- Παναγιώτα Βλαντή: Στα 23 μου είχα υποστεί κακοποίηση από τον άνθρωπο που κατήγγειλε η Τζένη Μπότση και η Αγγελική Λάμπρη
- Μαίρη Χρονοπούλου – Ζωζώ Σαπουντζάκη: Κοινή έξοδος για φαγητό και τραγούδι
- Η κοτόσουπα «φάρμακο» κατά του κρυολογήματος με τη σφραγίδα της επιστήμης
- Λινού: Τα τεστ αντισωμάτων δεν προσφέρουν ουσιαστικά τίποτα (VIDEO)
- Κ. Γουργουλιάνης στο Πρώτο: Εκτιμώ ότι το κύμα θα εξαντληθεί σε έναν μήνα με την νόσηση των ανεμβολίαστων (audio)
- Δείτε αναλυτικά τους μέσους όρους των καναλιών για χθες Δευτέρα 8/11/2021
- Θάνατος Έλληνα που ήταν υπό κράτηση στη Γερμανία - Τι αναφέρουν διπλωματικές πηγές
- Υποψήφιος επενδυτής από το εξωτερικό για Παναθηναϊκό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις militaire
- Τελευταία Νέα militaire
- Ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία: Οι 3 παρατηρήσεις του καθηγητή Ιωάννη Μάζη
- Κατηγορηματικό «όχι» από Μητσοτάκη: Δεν θα υπάρξει άλλο lockdown
- Τουρκία: Αγοράζει νέο γεωτρύπανο από την Κορέα
- Σεισμός 4,3 Ρίχτερ – Επίκεντρο η Νεάπολη Λακωνίας
- Επιτροπή ειδικών «βιτρίνα» – Όχι σε lockdown ακόμη κι αν το εισηγηθούν «αποφάσισε» ο Βορίδης
- ΑΕΙ: Εισαγωγή καθ’ υπέρβαση πληγέντων από καταστροφές – Γιατί δεν ισχύει για Στρατιωτικές Σχολές
- «Η παραίτησις Ζαεφ και άλλες βαλκανικές ιστορίες…»-Ιωάννης Μάζης
- Αλβανία: Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αγοράζει 5 περιπολικά σκάφη από Τουρκία
- Pegasus: Σύλληψη για παρακολούθηση δημοσιογράφου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η Lamda Development παρουσιάζει τον συνολικό σχεδιασμό της μεγάλης ανάπλασης στο Ελληνικό
- Προπονητής τένις: «Αποκλείεται να έχει κάνει κάτι τέτοιο», ισχυρίζεται συγγενής του 35χρονου
- Αυγενάκης: Τροποποιήσεις στην αθλητική νομοθεσία
- Ανάδοχος για τον διπλό κυκλικό κόμβο της Ε.Ο.Ιωαννίνων- Ηγουμενίτσας
- Θάνατος 25χρονου Έλληνα στη Γερμανία: Τι λένε διπλωματικές πηγές
- Τι κατέθεσε ο ιατροδικαστής στη δίκη για τον θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου
- Basket League: «Μυστήριο» με παράγοντα ομάδας που αγνοείται 48 ώρες - «Αφαντη» η οικογένειά του
- Η. Μόσιαλος: Πιο αποτελεσματικό το εμβόλιο από τα φάρμακα – Η τρίτη δόση μπορεί να γίνει και πριν από τους έξι μήνες (video)
- NBA: Οι μεγιστάνες πίσω από τα μεγαθήρια
- Παυλόπουλος – Πώς επηρεάζει η πολιτική κρίση στη Βόρεια Μακεδονία τη Συμφωνία των Πρεσπών